23 maart 2016

Wij ontvangen graag een vrijblijvend advies van iemand die van de hoed en de rand weet over groepsinstellingen op Linkedin en Facebook.
Op
Linkedin is de groep van SAM besloten en op
Facebook heeft SAM een openbare groep. We hebben begrepen dat Linkedin recent de groepen standaard op ‘besloten’ heeft gezet. Op Facebook weten we uit ervaring dat een openbare groep soms vervelende aspecten met zich kan meebrengen en toch hebben we gekozen voor openbaar.
Maar wat is nu voor SAM de beste instelling? Wij willen met SAM een zo groot mogelijk bereik. Denk aan de vacatures die wij via SAM uitzetten. Wij vragen altijd om deze binnen het eigen netwerk uit te zetten. SAM is een stichting en heeft geen commercieel belang bij een afgrenzing. Maar wij willen van de andere kant ook dat mensen zich bewust bij de groep aansluiten om samen met ons te werken aan een vitale arbeidsmarkt. Dat vragen wij ook aan de organisaties die zich hebben aangesloten bij het werkgeversnetwerk SAM: pro actief samenwerken en elkaar helpen!
Waarbij eerlijke kennisuitwisseling en -deling een kans krijgen en constante hinderlijke reclame zoveel mogelijk wordt voorkomen, zodat we dicht bij de doelstelling van SAM kunnen blijven. We willen bovendien rekening houden met de gevoelens van aangesloten professionals, die ons soms meedelen dat ze het fijn vinden als er niet te veel ‘pottenkijkers’ zijn. Terwijl wij denken dat ook een pottenkijker een netwerkcontact is.
Wie kan ons nou eens goed adviseren hoe wij de instellingen op Facebook en Linkedin het beste kunnen instellen? Bedankt en de groeten van SAM.
SAM is dus ook actief op Facebook, klik
hier.