18 juli 2024
Meer en meer bereiken ons vragen op welke wijze men kandidaten kan delen binnen SAM. Tijdens een van de laatste netwerkbijeenkomsten heb ik toegezegd om een goed voorbeeld met iedereen te delen.
Meer en meer bereiken ons vragen op welke wijze men kandidaten kan delen binnen SAM. Tijdens een van de laatste netwerkbijeenkomsten heb ik toegezegd om een goed voorbeeld met iedereen te delen.
Zoals je weet delen wijzelf ook geregeld kandidaten via het eigen SAM Magazine. Vaak nadat wij, na een mondelinge pitch tijdens het netwerk, voorstellen om de kandidaat tevens schriftelijk te presenteren aan alle lezers van het SAM Magazine. Soms omdat de hulpvraag toch nog niet helemaal helder was tijdens de mondelinge pitch of omdat ons goed lijkt om de oproep breder te doen. Het gebeurt erg vaak dat iemand via via uiteindelijk aan een een netwerkcontact komt die leidt tot een nieuwe uitdagende baan.
Je weet dat hoe warmer en persoonlijker een kandidaat wordt voorgesteld, hoe groter de kans is dat anderen beelden krijgen bij de mogelijkheid van deze kandidaat binnen de eigen organisatie.
Dus, is je kandidaat arbeidsmarktklaar, heeft de hulpvraag goed voor het snotje en wil schriftelijk een oproep doen, dan kan de pitch ook gedeeld worden via het SAM Magazine. Wijzelf vinden de wijze waarop RegioEffect dit doet een goed voorbeeld. Ook zij doen dit via hun nieuwsbrief.
In onderstaand voorbeeld (print screen) zie je dat de kandidaat niet alleen aangeeft in welke sector zij zou willen werken maar ook bij wat voor soort organisatie. Tevens geeft zij helder weer wie zij is, benoemt zij haar talenten en geeft eigen voorkeuren aan. Bovendien gelooft Femmie in de kracht van SAMenwerking!!!
Heb jijzelf een ander voorbeeld dat je met ons wilt delen, doe ons die gerust toekomen. Op die wijze kunnen wij van elkaar leren.
Een warme netwerkgroet,
Ad Smets, voorzitter SAM Netwerk